Geef de juiste kleur aan je website

Goed kleurgebruik op een website maakt echt een verschil. Zo zegt iedere kleur onbewust iets over de organisatie. Het is geen toeval dat zo’n beetje alle sociale media blauw gebruiken. Facebook, Twitter, LinkedIn zijn allemaal zakelijk blauw. Easyjet is oranje, want dat roept “betaalbaar”. Wil je gezondheid of natuur uitstralen, dan kies je voor groen.

Je kunt deze associatie ook inzetten voor jouw onderneming. Het is geen harde wet en trends veranderen, maar dit is een handig lijstje.

Vind (gratis) afbeeldingen voor je website

Stockfoto’s (en ook stockvideo’s en stockillustraties) zijn beeldmateriaal dat door de makers worden aangeboden om door anderen te worden gebruikt. Het kenmerk is dat ze niet speciaal voor de gelegenheid zijn gemaakt, maar uit voorraad (“stock”) komen.

Vrijwel alle professionele media gebruiken dagelijks stockfoto’s. Kranten, tijdschriften, websites en televisieprogramma’s maken gebruik van professionele databanken met foto’s en video’s om hun verhalen aan te vullen met een pakkend beeld.

Nieuw: gratis en vrijblijvende sitecheck door Mooiesite.nl

Bij Mooiesite.nl zijn we veel online. En dus komen we heel regelmatig websites tegen die niet helemaal lekker werken, nauwelijks bezoekers trekken of gewoon niet zo veel doen. Ben je benieuwd of jouw website zo’n site is? Of levert je site je (te) weinig op, maar weet je niet precies waarom? We kijken graag met je mee.

Vind gratis afbeeldingen voor je website

Met een paar goed gekozen afbeeldingen maak je je website heel eenvoudig veel mooier. Maar hoe kom je aan geschikte afbeeldingen voor je site, zonder direct veel geld kwijt te zijn? Nou, er zijn best wel wat websites waar je gratis goede afbeeldingen kunt downloaden. In dit blogartikel hebben we er 9 voor je op een rij gezet.

En, heel belangrijk, we leggen je uit waar je op moet letten als het gaat over de rechten op afbeeldingen.

Wat maakt een goede website goed?

In één woord? Eenvoud. Hoe eenvoudiger je website, hoe beter. Dat valt niet altijd mee, als je veel te vertellen hebt, maar toch zou je primaire aandachtspunt voor je website moet zijn: “focus op eenvoud”. Dat geldt voor je website als geheel, maar ook voor iedere individuele pagina van die website.

Maar hoe doe je dat? Hoe maak je goede keuzes als het gaat om wat je wél en wat je níet “belangrijk” is op je website. Hoe maak je je website goed. Daarover gaat dit blogartikel.

Vormgeving van je website

Webdesign maakt of breekt een website. Een slecht ontworpen website jaagt bezoekers direct weg. Maar hoe verzorg je een goede vormgeving als je geen professionele designer bent?

Met de juiste combinatie van onderstaande punten, heb je een goede basis:

  • Rustig kleurgebruik
  • Consequent gebruik van lettertype en -grootte
  • Goed logo / mooie foto
  • Duidelijke navigatie